dinsdag 1 januari 2008

Costa Rica




Heerlijk was het een paar dagen Nederlands praten met Anne, en in een iets toeristischer land zijn, met heerlijk eten, vreemde dieren, een prachtige zee en een stralende zon. Vanaf het moment dat je van Nicargua de grens over gaat worden de wegen beter, en de spullen gelijk duurder...
In Rivas hadden we onze ontmoeting en namen we de ticabus naar San Jose, maar stapten eerder uit om de boot te nemen naar een tropisch schiereiland. In Rivas was het echt raar zo ´smorgens vroeg maak je alweer zulke gekke dingen mee, zwervers en een vieze man met zijn broek omlaag waar Anne van schrok terwijl ik meer aandacht had voor een hond die werd aangereden in dezelfde 10 seconden... Gelukkig was de reis verder prima, behalve erg lang, 13 uur.
Ik ben er echt even uit geweest en heb me als een toerist gedragen, ook al heb ik daar eigenlijk een beetje een hekel aan.... In een land als Nicargua krijg je daar toch wel behoefte aan... Eindelijk weer een goede italiaanse pasta carbonara, chocoladetaart en heerlijke salades! Ik heb ook in Costa Rica nog behoorlijk moeten zoeken naar een douchecreme, dat bestaat in Nicaragua niet.
Straks heb ik na elke 10 dagen werken 4 dagen vrij, en dan kan je je gang gaan en de toerist uithangen, en het beetje luxe opzoeken dat Nicaragua heeft. Ik ben nooit erg bezig geweest met luxe, en zal dat vast met mate doen, maar even en paar dagen geen rijst en bonen 3 keer per dag waardeer ik zeer!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He Liselot... Tja, inderdaad, het begin van onze reis samen was nogal "bijzonder" zeg maar! En de rest van de reis was gewoon helemaal geweldig! Onwijs mooie foto`s heb jij van die beesten enzo joh! Nogmaals bedankt voor de heel gezellige tijd samen en we gaan er zeker een paar mooie maanden maken hier in het weeshuis! Tot snel en dikke nieuwjaarszoen van Anne

Anoniem zei

lieve Liselot,
wat een prachtige foto's!
als ik aan je denk - aan jou in dat land met zon en oude kerken ... dan doe ik dat met Venetie in gedachten - grappig is dat; dat ik je ook reizend ken. 't zal vast bijzonder anders zijn daar. wat een intense ervaringen lijkt me...