dinsdag 4 december 2007

eerste indrukken

Dinsdag 4 december

De eerste indrukken van Nicaragua zijn inmiddels binnen....
San Juan del Sur een klein kustplaatsje aan de pacific, felle zon, beetje wind, veel kleuren, aardige mensen en lekker primitief zal ik maar zeggen.
De jetlag valt mee, ik ben gewoon een keer extreem laat naar bed geweest zeg maar. Het tijdverschil is 7 uur, vroeger wel te verstaan.
De reis is me eigenlijk best meegevallen.
De reis van het vliegveld gisteravond naar Rivas was echt een avontuur. Het was heel leuk Anne te ontmoeten in levende lijve, zij had geregeld dat we konden overnachten op het hoofdverblijf van de organisatie en had daarbij ook voor transport gezorgd.
We kletsten honderduit en ondertussen vlogen zwermen rare grote witte insecten tegen de ramen, het leek wel sneeuw... Een zwaar ongeluk, honden , een mager paard en bomen met lianen werden zichtbaar door het grote licht op een snelweg waar je tussen de gaten heen moest rijden. Plotseling werden we door een politie gevraagd of we een barende vrouw en haar man mee konden nemen naar het ziekenhuis in Rivas, por favor! Dat doe je natuurlijk, maar Anne en ik hadden toch even een gesprek over wat als... Gelukkig hield de vrouw zich goed, in elk geval tot het ziekenhuis.

Vandaag van Rivas naar San Juan del Sur gebracht, een rit bij daglicht. Niet minder indrukwekkend, maar gelukkig geen gekke dingen meer. Toen ik aankwam bij de talenschool Rosa Silva, schrok de dame in questie omdat ze toch echt had verwacht dat Liselot een chico zou zijn, haha. Morgen beginnen de lessen besloot ik zelf, even bijkomen. Helaas kan ik de komende maand nog geen foto's laten zien denk ik want Anne heeft mijn laptop veilig meegenomen naar een plek met een kluis. Komt dus nog wel, of misschien zijn beschrijvingen genoeg?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

wauw zeg! ontzettend goed van je te horen en dat je nu op je plek zit!...is weer es anders dan op het schoolplein met sinterklaas :)
Heerlijk dat je werd opgehaald!
kBen benieuwd naar je cursus.
En ehh, foto's zijn erg welkom hoor!
liefs ROOS

TheTraveler zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
TheTraveler zei

Anders maak je een tekeningetje met je toetsenbord!
_____ooooooo_____
____ooooooooo____
___o.........o___
___o.........o___
___o..o...o..o___
___o....o....o___
___o...o.o...o___
___o.........o___
___o..ooooo..o___
___o.........o___
____oo.....oo____
______ooooo______

Ehm, foto's is wel leuk...
Ik hoop dat je het naar je zin hebt en leuk op gang komt! Later, debutler

Anoniem zei

Hoi Liselot,

leuk dat je een blog hebt aangemaakt.
Ik ben benieuwd naar al je ervaringen.

De kop is eraf, en zo te lezen
ben je met warm onthaal ontvangen.

Tof hoor...

suc6 en groetjes, Yoeri

Anoniem zei

hej lieve Liselot, wat bijzonder van je te lezen... terwijl je in zo'n andere wereld zit! ja inderdaad geen sinterklaas en temperaturen rond het vriespunt brr. wat een heftige rit had je, Welkom in Nicaragua. Fijn dat je Anne al ontmoette. Kun je ook nog Nederlands spreken, toch? Vieren ze Kerst in Nicaragua? hoe gaat dat er aan toe? Ik zie uit naar je volgende Blog. lfs Joanne